Populära inlägg

måndag 29 oktober 2012

Halloweenpyssel gör ett eget spökhus! / Sagoalvan

Börjar ni som vi få VÄLDIGT mycket Halloweenpynt? Vi har firat Halloween den 31 oktober så länge jag kan minnas. Mina föräldrar har vänner från USA så det är ju inte särskilt konstigt att vi gör det. Fast när jag var liten var det många som inte visste vad det var men alla fattade ändå att ge godis för Sverige har ju en väldigt lång tradtion av påskkärringar på påsken.

Nuförtiden har affärerna massa Halloweenpynt och visst är det kul att köpa något nytt varje år men sedan ska man ha allt pynt någonstans, då är mitt förslag att måla en kartong så att den blir som ett spökhus.

Det här är vår spökhuskartong som jag för flera år sedan hjälpte till med:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.